فیلم کوتاه ملاقت محرمانه ی خانم و آقا جریان فیلم کوتاه روز، که نادیده گرفته شدشناسنامه ی فیلم:نام فیلم : ملاقات محرمانه ی خانم و آقاکارگردان: سید سجاد حسینیمحصول: 1397 ایران هنر و تجربهزمان فیلم :36 دقیقه و 25 ثانیهشخصیت شالوده اساسی فیلمنامه است؛ قلب,روح و یا دستگاه عصبی داستان فیلم است. شخصیت پردازی باید به گونه ای باشد که ما را ترغیب به دنبال کردن و پی گیری داستان کند. پرداخت شخصیت خود بهانه ای باشد برای دنبال کردن داستان و افزودن جذابیت آن. شخصیت پردازی و شروع و پایان مناسب از ویژگی های تاثیر گذار در تولید یک فیلم کوتاه شاخص و ارزشمند به حساب می آیند چنانچه با بازی خانم شیرین اسماعیلی (گلناز) به خوبی می توان دید که شخصیت اصلی این داستان چه می کند.حال این سوال مطرح می شود که چگونه اثری چون داستان کوتاه یا فیلم کوتاه با وجود موقعیت محدود شخصیت هایی به یاد ماندنی و حقیقی می سازند و داستان نویس چگونه در طول داستان تحول شخصیت ایجاد می کند و مهمتر از آن تحولی که قابل باور باشد. اراﺋﻪ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘقیم در ﺷﺨﺼﯿﺖ ﭘﺮدازی ﺑﻪ ۴ ﻧﻮع ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد:1. ﮐﻨﺶ، ﮐﻪ آن ﻫﻢ ﺑﻪ دو ﺻﻮرت ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮐﻨﺶ واﺣﺪ و ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮐﻨﺶ ﻣﮑﺮر اﺳﺖ. در ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮐﻨﺶ واﺣﺪ ﻣﺜﻞ دو ﻗﺘﻠﯽ ﮐﻪ راﺳﮑﻮﻟﻨﯿﮑﻮف در ﺟﻨﺎﯾﺖ و ﻣﮑﺎﻓﺎت اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﺪ. ﺑﺎ اﯾﻨﮑﻪ اﯾﻦ دو ﻗﺘﻞ دو ﮐﻨﺶ اﺳﺖ اﻣﺎ آن ﻗﺪر ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻧﺰدﯾﮏ اﺳﺖ و ﭘﯿﻮﺳﺘﮕﯽ دارد ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آﻧﻬﺎ را ﯾﮏ رﺧﺪاد ﻫﺴﺘﻪ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاﻩ ﭼﻨﺪ ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺰور در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ. در ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮐﻨﺶ ﻣﮑﺮر ؛ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﻨﺶ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ارﺗﺒﺎط دارﻧﺪ ، در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ درک ﻣﺎ را از ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ ﺣﮏ و اﺻﻼح ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﺷﺨﺼﯿﺖ ﭘﺮدازی ﺑﻪ ﮔﺬار ﻣﯿﺎن ﺳﻄﻮح رواﯾﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ارﺗﺒﺎط ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.2. ﮔﻔﺘﺎر، آﻧﭽﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﯾﺎ ﻣﯽ اﻧﺪﯾﺸﺪ ، ﭼﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ﮔ 3IRON...
ما را در سایت 3IRON دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : 2mahbobekiaee3 بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 7:39